søndag, juni 15, 2008

Sommerfest-kage

Den famøse før omtalte kage til sommerfest blev trods store fondantproblemer færdig.

Jeg tror aldrig jeg har haft så store problemer med en kage. Det er som om de første par kager - der hvor jeg var helt uden erfaring - gik noget nemmere?? Det var ligesom mere okay at der var småfejl, så jeg var ikke så "nervøs", det var nemmere at holde hovedet koldt!

Jeg håber det bliver nemmere igen - der er vel ikke andet for end jeg må øve mig. Nogen vil vel påstå at øvelse gør mester ;o)

Jeg er i hvert fald glad for jeg havde valgt dette design så jeg kunne skjule mine kanter. Til at starte med, lignede kagen lidt en bjerglandskab - bakke op og bakke ned! Jeg troede aldrig det skulle kommet til at ligne en "kage". Hvis jeg skal være ærlig, så var jeg faktisk ved at opgive flere gange. "Gå ind og sig' til naboen kagen er aflyst" - dette udsagn har jeg vist taget mig selv i at sige mere end et dusin gange i løbet af det sidste døgn...

...Men kagen blev færdig!

Kagen består af 2 vaniljebunde, 1 chokoladekagebund, 1 lag appelsinkrokanttrøffelcreme og 1 lag jordbærmousse.

Ingen kommentarer: